måndag 22 december 2008

Vintersolståndet

Vintersolståndet (eller snarare dagen efter) är väl en ursäkt god som någon att blogga? Symboliken med att det nu bara blir ljusare osv kombinerat med ett gäng notisvärda händelser (som jag aldrig lyckas hålla i huvudet samtidigt) lånar sig väl till - ja, ni fattar. Jag fick skrivlust bara. Ett gott tecken.

Har nu ledigt i en månad från föreläsningar och dylikt - den zenbuddhistiska konsten återuppstår den 19 januari, och i vår ska jag även plugga filmmusik. Förhoppningsvis är den trevliga kvinnan från filmkritiken där.
Den andra sidan av myntet är att jag nu inte har något att göra i en månad. Vilket jag tänkte använda för att börja ta körlektioner, men min bilskola julstänger - idag, när jag skulle ringa och boka. Öppet igen den 7 januari, en knapp vecka innan kursstart. Marcus är visserligen hemma, så där kan jag nog fila bort ett par timmar/dagar. Och Ellen är hemma, vi ska byta klappar och äta Zandersfrukost i morgon.

Efter höstens regelbundna följande av Boston Tea Party har jag blivit ännu större fan av Filip & Fredrik. Känns särskilt rätt under en slabbig och grå höst.

Snart färdig med alla julklappar också, ska iväg och ordna de (förhoppningsvis som fan) sista i kväll.

Nej, nu får det räcka. Dags att göra lunch.

Tills nästa gång,


Det här inläggets fundering...
...är att det snart är jul, men jag lär kasta in något mer här innan dess.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow. Jag kommenterar *göra vågen*

Har vintersolståndet redan varit? Oj. Där ser man. Men aja, då blir det bara ljusare. Äntligen.

Du din lilla orättvisa universitetsfjant! Jag har minsann bara ledigt i tre veckor. Sen är det massor av kurser som börjar och återuppstår. Inte bara två. Hmpf §