lördag 8 augusti 2009

Zackrid got back

Loggade in på studera.nu där andra antagningsbeskeden inför höstens plugg kommit:

Alternativet är struket p g a att du svarat Nej eller inte lämnat svar alls.

På varenda kurs och program. Som tur är skulle jag bara läsa en kurs på allvar i höst, så tyvärr medie- och kommunikationslinjen i Jönköping och Japans historia före 1868 på Stockholms universitet. Jag ville inte att det skulle komma fram så här, men jag tog er inte på allvar.
Den kurs jag däremot tog på allvar (en kurs i programmeringsspråket C som jag faktiskt sett fram emot) kom jag faktiskt in på i första anmälningsbeskedet även om jag sökt efter sista anmälningsdagen - vilket tyder på att det finns plats, vilket i sin tur förmodligen innebär att jag bara kan komma till första kurstillfället, säga hej och bli inskriven.
Jag älskar hur formellt det här systemet är.

In other news så har det inte funnits många (läs många, inte inga) större händelser på sistone, vilket väl är varför det ekat lite bättre än vanligt här. Juli var mestadels bara jobb, större delen av månaden pressades även ett ton vänner in på kvällarna (med skohorn, kändes det som när jag reflekterade över hur mycket jag sov). Det lade jag ner lagom till att resten av familjen åkte ut på landet och jag började behöva ta mig till jobbet själv och kliva upp halv fem varje morgon.
Den här veckan har jag dock varit ledig, och det har typ gjort hela min sommar.

Och i övrigt... Ja. Viktigare saker händer ju också, men jag är liksom inte den som pratar om det vare sig spontant eller medvetet.
En sak kan jag dock ta upp, för det är något jag halvt skjutit på att reflektera över hela sommaren; Anton åker till Haparanda för att plugga om mindre än två veckor. Det är nästan så att man önskar att hela världen och allt som händer var på förhand upplagt av Gud eller någon, för då kunde man ha någon att fråga "Hur hade du tänkt dig att min vardag skulle se ut och fungera nu?", men fuckballs heller, säger Gud (eller någon) och existerar inte ens*.

Men för att inte dra över så lägger jag ner för stunden nu. Tror att jag ska ta mig tid till att göra musik, för det har det blivit dåligt med mellan jobbet och alla andra aktiviteter.
Lite konstigt är det att vara tillbaka, men det kändes mystiskt bra att skriva här igen. Ha en bra sensommar, allihopa.

Tills nästa gång,


Det här inläggets fundering...
...är lite om vilket operativsystem jag ska använda. Har djupsneglat mer och mer på Linux under sommaren, och det tilltalar mig stort. Men jag funderar på om jag inte har för stor användning av Mac OS för att det ska löna sig att skaffa Linux. Det är väl jobbigare än nödvändigt att starta om så fort man vill göra musik.
*Och tyvärr kör verkligheten också Linux, så det finns ingen officiell support. Istället får man vända sig till användarforumen och se om någon som kan hjälpa en finns där.

Inga kommentarer: