måndag 10 november 2008

Kors i taket

Jag måste verkligen börja skriva kortare, eller skriva av mig mer någon annanstans, det här håller inte. Det märks ju hur mycket tryck som sitter mot insidan av pannbenet när man impulsivt skriver om Barack Obama och Che Guevara (och Gustav Vasa) i flera timmar.

Men skriva är skönt, det är fortfarande hemtrevligt efter alla år. Även om det blivit väldigt lite de senaste åren. Det kanske är därför det har blivit så här, när allt bara ryckts undan och banat väg för en identitetskris och plötsligt är allt gammalt försvunnet till fördel för... grubbel och ansvarslöshet. När fan hände det? (gymnasiet)
Enda riktiga skillnaden mellan nu och då är att jag då åtminstone kunde formulera mig vitsigt. Nu är jag bara tankspridd.

Tänk om jag skulle råka fokusera allt det här krutet och lägga på skolan och NaNo istället? Se, vad duktig jag skulle vara.


Det här inläggets fundering...
...är att det här egentligen bara hade behövt vara första stycket. Resten följde med av bara farten och underströk vad som stod i första stycket. Undra på att Ellen tycker att jag alltid beter mig konstigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sorry, kommer varken ha tid eller råd med stockholm förrän nästa år och då kommer det få bli först när Patronus 09 drar av stapeln :D

Håller med om att detär skönt att skriva av sig! Ett tips från min sida är att ta fram ett dokument, skriva av sig för att sedan plocka ut godbitarna till inläggen här ;D