torsdag 13 november 2008

Notiser

Ett gäng notiser om saker som hänt/jag noterat (och snart notiserat) de senaste dagarna.

1. Salstenta i musikteori
Gjord i morse, tog två timmar och gick bra. Tummen upp för mig och Fredrik, men jag förstår fortfarande inte helt varför vi åkte till gymnasiemässan efteråt.

2. Musikfabriken står stilla
Jag kan sitta och sitta och göra musik, men inget blir riktigt klart eller känns värt att kasta ut på nätet. Men skam den som ger sig, folk har kommit över skrivkramp förut.

3. Philip DeFranco
Nu YouTubevana, videobloggaren Philip DeFranco. När man kommer i stämning blir det lätt minst en halvtimme av "jag ska bara". Mysig snubbe, tycker om hans syn på politik.

Må bra, allihopa.

Tills nästa gång,


Uppdatering;
Shit, jag skulle ju kolla på Kingdom of Heaven i kväll.

Uppdatering;
En till bra Phil DeFranco. Den som inte håller med att skogshuggarnyheten är rent otrolig manlig är rent efter. De två jag har länkat här borde för övrigt räcka för att få igång "bara en till"-reflexen, jag sitter mitt uppe i den nu.


Det här inläggets fundering...
... är nummer fyra.
4. Nygammal klassiker
Fredd (Gustavson, that is) har kastat upp ytterligare ett projekt på DuTuben, och det här är nothing short of fantastiskt. Men jag kan vara lite vinklad efter att ha känt snubben i elva år.

Inga kommentarer: