torsdag 19 februari 2009

Bullets, bullets, bullets

Om jag inte har fel har jag pengar på plats om senast en vecka. Då blir det Kista food court, betala skulder och Resistance 2, följt av att lägga undan pengar efter att ha köpt kurslitteratur.
Och i kväll ska jag se House of Flying Daggers, som går 22.30 på tvåan. Jag minns den som ganska run-of-the-mill Kinarulle och konstig, men jag kanske har lite lättare att uppskatta sådant nu för tiden.

Tills nästa gång,


Uppdatering;
Jag har helt klart underskattat Flying Daggers behandling av temat känslor - system och människa - natur, och Yimous användning av färg i sina filmer. Den här måste jag se om.


Det här inläggets fundering...
...är att jag har provat på att göra musik i Renoise efter att läraren sa att man fick göra vad man ville så länge man inte gjort det förut. Jag förstår precis vad Fredrik menar med att det är jättemeckigt jämfört med andra program, men att man har full kontroll och det blir helt fantastiska resultat. Undras om det kan vara något i längden.

Inga kommentarer: