söndag 22 februari 2009

Som man äter får man svar

Mysig fest hos Linus i fredags. Följt av onämnvärd generell risighet och en oförutsägbar hunger. Tog en Hawaii, en femtedels kebabpizza och ytterligare en bit Hawaii, följt av en halv sallad. Sedan gjorde jag bort mig på riktigt.

Jag kom hem, drack kaffe, gjorde fiskgratäng och var stressad över att få ett samtal och därigenom kunna komma iväg till Gustav i Näsbypark. Sedan han slutade Täby Enskilda har vi knappt setts på ett och ett halvt år, så vi bunkrade upp med Gears of War 2 (Motorsågsmassakern möter Rädda menige Ryan, fast på XBOX) och en massa generellt snask. Det blev ett par mysiga promenader till Shell i vädret.
När vi ska lägga oss för att sova mår Gustav illa och spyr, och förklarar sedan att han haft sporadiska problem med magen. Sedan går jag och spyr, och så slår det mig att jag bara kastat i mig onyttiga saker under dagen när magen varit ohållbar redan från början. För att skölja ur munnen drack jag vatten, som jag spydde upp på andra turen till toaletten där jag stannade över en timme av säkerhetsskäl. Sedan såg jag att solen var på väg upp, så jag klädde på mig, väckte Gustav lite kort för att tacka för mig och förklara problemet och han förstod hela vägen. Sedan tog jag söndagens första 610 hem, och här sitter jag.
Magen är fortfarande lugn, den returnerar inte något jag fått i mig under dagen, men nu har den något annat för sig. Vad det än är gör det ont, och jag hoppas att den är klar snart så att jag kan gå och lägga mig.

Var det här kommer in i den stora bilden är att det kan skjuta upp min (egentligen superkorta) introuppgift i filmmusik som ska in i morgon. Men det var ett skönt väder att gå i, snö muntrar upp mig när den faller, även om det är moddig snö som smälter under dagen. Efter det är den inte lika uppmuntrande.
Men det om det. Snart hoppas jag kunna våga dricka lite vatten.

Tills nästa gång,


Det här inläggets fundering...
...är att det här kan förhindra Anton och Fredriks besök i kväll. Oavsett om de kommer eller inte så lär jag vara cold turkey från snask de närmsta dagarna. Tur att äpplen och paprika och sådant är så billigt.

Inga kommentarer: