lördag 18 april 2009

En slut dag

Idag har jag varit ganska slut, från att ha vaknat på landet till att ha rest och umgåtts. Ganska tomt överlag, men är ändå slut.

Vaknade på Gåsvik efter att ha somnat om ett par vändor, så pappa lastade bilen själv. Kändes inte helt schysst. Sedan kom vi iväg ganska sent också, så vi fick skynda till tippen för att jag skulle hinna med bussen, och det var inte heller helt okej. Sedan SMSade jag med Ellen K istället för att läsa körkortsteori eftersom det kändes mer akut, följt av att äta och duscha och åka in till stan en timme senare än planerat.
Där var det Mineurdags, och jag skred in och blev hälsad av vad som först slog mig som ett moln av svarta kläder ("Crebain from Dunland!", tänkte jag). Kram - kram - herre gud vad länge sedan, jättekram - entusiastisk kram från någon jag absolut inte kände igen - kram och vänta, var det där en puss på kinden från någon jag knappt träffat? - kram och en andra kram tillbaka som tack för min laddare*. Och bakom den gruppen, som strax försvann, fanns Ellen & Co. Lite kaffe, och jag var hemma.
Mineur fram till strax innan sju, mys med Vickan, Ch och Miran som gav sig av vid centralen, och sedan mys på Burger King med Martin, Sampo och Hanna. Roligt hela vägen, men jag var helt energilös stora delar av tiden.
Nu är jag hemma och har ätit och orkar inte med mer umgänge idag. Kändes synd att säga nej till Riket vid vägens slut med Kaiser och Henrik Corander, men nu blev det så. Det ska bli skönt att vara själv.

* The boys are back in town! Vickan hade med sig min laddare från Göteborg, och jag har längtat i en vecka efter att isolera mig en kväll och bara göra musik. Så så snart jag är klar här ryker allt vad MSN och Safari heter.

Tills nästa gång,


Det här inläggets fundering...
...är att jag börjar bli sugen på att skaffa körkort. Sugen på riktigt, blev taggad efter en lyckad åktur till landet igår. Vilket egentligen var lite fusk eftersom det knappt var något folk ute, men ändå. Jag vill köra själv.
Plus att jag har fått Twitter att fungera i min dashboard (provade att logga in med rätt lösenord och så gick det, heh), så nu kan jag skriva skit där när som och så dyker det upp ute till vänster här i bloggen. Fanjävlatastiskt, eller hur?

Inga kommentarer: